Tegenwoordig is reclame al lang niet meer alleen maar offline. Online en offline reclame lopen tegenwoordig vloeiend in elkaar over. Dit komt voornamelijk door de grote hoeveelheid bruikbare kanalen. Door de digitaliseren onder de doelgroep is het ook belangrijk dat een ondernemer nadenkt over de doelgroep en bekijkt hoe hij/zij de doelgroep bereikt. In dit artikel leggen we het verschil in on- en offline reclame uit en hoe jij het kan inzetten.
Online reclame
Online reclame, ook wel online marketing genoemd, is een verzameling van verschillende platformen en technieken die gebruikt worden om bedrijven, producten en of diensten onder de aandacht te brengen bij een specifiek gekozen doelgroep. Dit gebeurd eigenlijk altijd in combinatie met het internet. Bij online marketing kun je denken aan social media zoals Facebook, Instagram , het gebruik van een website of webshop waar de producten en diensten daadwerkelijk terug te vinden zijn maar ook marketing via zoekmachines.
Bij Pulsief richten wij ons vooral op het het ontwikkelen en ontwerpen van websites en webshops voor jouw online marketing doelen. Buiten dat we mooie en professionele websites bouwen zorgen wij er ook altijd voor dat de websites & webshops die wij opleveren technisch sterk en bloedsnel zijn. Wil je meer weten over onze websites en ben je benieuwd hoe wij jou zouden kunnen helpen bij het opzetten van jouw online avontuur? Kijk dan eens op: website, webshop of neem contact met ons op en helpen wij jou onderweg!
3 tips om on- en offline reclame te combineren
Offline reclame
Offline reclame wordt vaak aan de kant gezet als niet belangrijk maar het is van groot belang bij het realiseren van je campagne. Ondanks van de vele online veranderingen op mediagebied is offline reclame alleen maar waardevoller geworden. Met offline reclame zorg je voor een stevig fundament en herkenbaarheid.
Door gebruik te maken van offline reclame vind je advertentie zich op een vaste plek. Als je dit goed aanpakt komen daar natuurlijk veel mensen langs die jouw advertentie zullen zien. Denk bijvoorbeeld aan een treinstation, bushalte of snelweg.
Zonder dat de doelgroep zich er bewust van is zal jouw advertentie blijven hangen. Dit gebeurt omdat deze doelgroep vaker met bijv. de trein reist. Hierdoor zal hij ook vader de advertentie tegenkomen. Hoe vaker de doelgroep een advertentie ziet, hoe beter deze blijft hangen.
Pulsief kan jou helpen bij het opzetten van jouw offline reclame. Hierin bieden wij een groot aanbod van verschillende soorten drukwerk. Wil je graag meer weten over de verschillende soorten drukwerk die wij leveren? Kijk dan eens op: drukwerk
Wil je graag met ons spreken over wat voor jou de beste opties zouden zijn? Neem dan eens contact met ons op! We kijken graag met je mee naar de beste opties voor jouw onderneming.
Denk jij dat wij jouw onderneming kunnen helpen bij vindbaarheid, reclame doeleinden en nieuwe kansen in 2021? Neem dan eens contact op en dan helpen wij jouw kansen te grijpen!